Skip to content

Room 4 Kidz Blogg www.room4kidz.se

GÖR PLATS FÖR BARNEN!

Jag tänkte göra lite research inför det här inlägget som har sin grund i annonser från Linas matkasse, Hemfrid och Tasteline. Efter en sökning insåg jag att det fanns många fler matkassar till salu än vad jag tänkt mig! Det är helt enkelt en ny trend! Du kanske redan har en?!

Nu är Room4Kidz stadd i en stad som mer karaktäriseras av ”en plats i skogen” än ”storstadsmetropol” men jag tror några lokala handlare ändå hängt på matkassetrenden – ska nog kolla av lägen igen efter den här google-upptäckten!

Så – vad finns det?

Nyttiga kassar som Linas Matkasse. Låter bra. Ändra livsstil. Får och gör sig av med precis det man behöver. Smart. Men ännu inte i Fagersta, som sagt (”Här levererar vi” från www.linasmatkasse.se)

Eller som Hemfrid säger i sin annons ”rädda dig ur falukorvsträsket!”. Också smart. Slår alla småbarnsföräldrar mitt i magen – precis när dagens första falukorvsskiva landat där. Jaha – är jag i falukorvsträsket?! Hemskt! Måste ta mig ur det! Helt enligt marknadsföringsprinciperna genom att påpeka ett problem och sedan erbjuda en lösning (har någon någonsin sett TV-shop?)

Men när Tasteline kom med sin matkasse blev jag faktiskt lite extra intresserad. Tasteline har ju profilerat sig genom recept – och här kan man (antar jag) tillgodogöra sig goda middagar från exklusiva recept i en nära på byggsats-middag som levereras hem till dörren! Smart. Men långt ifrån på många orter … Stockholm, Göteborg och (lite otippat) Orsa!

Och så har vi alla andra matkassar som dök upp i googlesökningen (länk) – alla med sina smarta recept på framgång. Jag blir helt vill – och vet inte vad jag ska göra!

I komaläge efter att ha fyllt sinnet till bredden av möjligheter, travar jag till kylskåpet, tar ut falukorvsringen, skivar och steker, till skafferiet för (fullkorns)makaronerna och vaknar upp när ungarna har ketchup både på sig, stolen, bordet och golvet – det vore skönt att ha en annan slags middag någon gång och jag stegar mot datorn igen …

Taggar:,

