Skip to content

Room 4 Kidz Blogg www.room4kidz.se

GÖR PLATS FÖR BARNEN!

Jag råkar ha papperstidningen just nu, men serierna finns även på nätet : http://www.svd.se/kulturnoje/serier/
Där finns en serie som heter Baby Blues. En familj med småbarn. Igenkänningsgraden ligger över 100% vid det här laget!

Det är tryggt att läsa serien, det ställer ens eget kaos i relation till andras – det ser alltså likadant ut överallt! Det är i princip bara undanplockat (allt på köksbordet, i hallen och trappen – där det annars lagras grejer rätt fort) när det är folk på besök. Därför gillar jag att gå på besök – man kommer bort från sitt eget, och får bara se vackra, städade, ordnade hem! Bjud hem mig om ni vill ha det städat, alltså … och det där kom inte ut riktigt rätt insåg jag nu …

En av Baby Blues sista strippar handlade om Ipad – eller LP-skivor – som är ett totalt okänt fenomen för de yngre … som sätter det i sin relation till världen!


… och att sedan telefonen man råkar äga, bara är till låns – av sina barn – börjar väl bli ett rätt vanligt fenomen. Bästa barnvakten – tills jag insåg att nr 253 faktiskt går till ett annat land. Djibouti, om ni vill veta. Jag vill inte veta min telefonräkning.

Taggar:

