Skip to content

Room 4 Kidz Blogg www.room4kidz.se

GÖR PLATS FÖR BARNEN!

… du får vad du betalar för – så börjar ett stycke från Friskispressen när jag sökte på ”Funktionskläder”. I det stora hela gäller detta för mycket, även barnmöbler som på Room4Kidz! Det upptäckte vi redan som möbelhandlare i Fagersta, att vissa billiga är billiga för att man sparat på materialet – för arbetskostnaderna att producera är ungefär samma! Om det är billig arbetskraft, går mycket åt fraktkostnader, så det man kan spara på är 35 eller 25kg kallskum i sittdynan!

Men – nu kläder, närmare bestämt ”funktionskläder”! De är till för att röra på sig, vara ute och ha roligt! De kan hålla smuts där smuts borde vara (på utsidan) och bli tvättade utan att förstöras. Det vill man väl ha? Sen var det det där med priset …

  • Pop har en fin guide som heter ”Rätt Klädd” – går gärna in och testa! (länk) Pop = Polarn o Pyret
  • AddNature är en webshop som varit igång länge – där hittar man allt ! (länk)
  • Gneijs hade en upprinning 1988 men startades 2006, jag har känt på materialen – supersköna! (länk)
  • När jag bodde i Stockholm, var ett besök om året bara för att titta obligatoriskt på Naturkompaniet. Nu finns butiken i fler städer! (länk)

Men av alla kängor jag köpt till mina barn för vintern,
är Kouma från Finland de allra bästa!
Nogväl kostade de 700kr för storlek 23,
men herregud va bra de var – inte en socka på hela vintern!

 

Taggar:,

