Skip to content

Room 4 Kidz Blogg www.room4kidz.se

GÖR PLATS FÖR BARNEN!

Jag har läst lite mer om inte shopping – eller ICKE-SHOPPING – det var här det började: ”Not Buying It” av Judith Levine för Ann-Cathrine som skrev boken ”Köp inte den här boken”.

Här är också en artikel om själva Köpstoppet, kort om hur det gick under året. En annan inspirerad person är Anna (artikel i Expressen) och jag tycker hennes argument är mycket starkt:

– Jag gjorde det för att samla pengar, men mest har jag värdesatt tiden jag fått över.

Ungefär samma skriver Åsa i en artikel från dagen.se, att stressen försvann när hon inte behövde shoppa. Vi kanske ska ha stängt som de har (haft) i Holland och Norge? Det är faktiskt riktigt trevligt på söndagarna i en vanlig bensinstation då dofterna från de nybakta croissanterna och fantastiska blombuketterna tar över!

Det finns också ett projekt som heter 333Be More With Less är tanken. Här skriver Köpstoppstjejen, Ann-Christine, om hur hon håller på att förbereda sig. Man ska alltså under 3 månader leva med 33 saker, kläder eller något annat 33. En tjej som gjort Projekt 333 ett antal månader, har nu glömt bort vad hon håller på med – hon ÄR bara! <Läs här> (finns även på FB)

Här avslutar vi detta inlägg om Köpstopp! Säg gärna till om du funderar på det så ska vi följa dig!

Taggar:, , , ,

