Skip to content

Room 4 Kidz Blogg www.room4kidz.se

GÖR PLATS FÖR BARNEN!

Internet är internet – så finns det mer att lära om internet  internet, förstås!

Jag har under alla år besökt webdesignskolan.se och de har vuxit, lärt sig ta betalt men är fortfarande på min nivå! Jättekul och rekommenderas för er som vill veta vad man håller på med när man är inne och grottar i en hemsidas färgpalett eller så! T ex hur man får texten att flytta sig lite från bilden till höger-vänster eller upp-ner! (Kalufsen bredvid är deras logga. Lite blåare)

Sen har jag nyligen hittat två andra, som är mer köp-den-här-kursen, men fortfarande verkar vara riktigt bra. Lynda är en Linda i USA (förstås) och hon säljer kurser som man kan pausa, hoppa tillbaka i eller browsa igenom hela på en gång. Det tilltalar mig – att se slutet först menar jag (har en tendens att göra så när jag läser böcker!).

Jag har även hittat denna: W3Schools som enligt utsago var mer i guider 1-2-3 och stillbilder (dokument) istället för video (som Lyndas). Ska genast inspekteras … Den här nya webplattformen för Room4Kidz har givit en massa annat nyttigt och roligt för sinnet!

Taggar:, , , ,

