Skip to content

Room 4 Kidz Blogg www.room4kidz.se

GÖR PLATS FÖR BARNEN!

Är det bra eller dåligt att se sina barn, var de är och var de varit? Eller mannen. Eller frun i huset. Eller dina vänner. Eller dina vänners vänner?

Jag kan se ett användningsområde för tjänsten Lociloci, men jag är lite osäker på om det är bra eller dåligt. Har du själv använt det?

De är i varje fall väldigt tydliga med priset, 10kr/vecka. Så vitt jag vet. Kanske ska ta och testa den där första-gratis-veckan ändå? Men vem ska jag kolla upp? Mig själv?! Hemskt intressant, jag borde faktiskt veta var jag är – hela tiden. Utan Lociloci.

Det finns inte så mycket skrivet om Lociloci fast det funnits i flera år. Tydligen gick man ut med att ta betalt – och betatestarna (de som gratis använder medans programmet utvecklas) skulle få betala. Med det tog de tillbaka. Det roligaste där är rubrikerna:

Sen har de givetvis blivit hackade – vilken hacker skulle inte vilja ta sig in i det systemet? Aftonbladets artikel 2010-05-02

Får man en inbjudan till Lociloci behöver det dock inte betyda att du fritt får använda Lociloci som t ex Spotify invite fungerar, utan att din vän som bjudit in dig kan spåra dig på Lociloci. Så du vet.

Lycka till med att hitta dig själv!

Taggar:, ,

